Selasa, 14 Agustus 2012

Golongan Lelaki Yang Akan Di Tarik Juga Masuk ke Neraka oleh Wanita



Di Akhirat Nanti ada 4 Golongan Lelaki yg akan Di Tarik Masuk ke Neraka oleh Wanita.
Lelaki itu adalah mereka yg tdk memberikan hak kpd Wanita yg tdk menjaga amanah itu.

1. AYAHNYA

Jika seseorang yg bergelar AYAH tdk memperdulikan anak perempuannya di dunia dia tdk memberikan segala keperluan agama seperti mengajarkan sholat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak perempuannya tdk menutup aurat, tdk cukup hanya dgn memberi kemewahan dunia saja. Maka dia akan di tarik ke neraka oleh anaknya.

Duhai lelaki yg bergelar AYAH, bagaimanakah keadaan anak perempuan mu sekarang ? Apakah KAU mengajarkan Ilmu Pengetahuan Agama padanya ?

2. SUAMINYA

Apabila suami tdk mempedulikan tindak tanduk istrinya, bergaul bebas dan membiarkan istri berhias diri utk lelaki yg bukan muhrimnya. Walau pun suami orang yg alim, sholatnya rajin, shaumnya yg tak pernah bolong. Maka dia akan turut di tarik istrinya ke dalam Neraka.

Duhai lelaki yg bergelar SUAMI, bagaimanakah keadaan istri tercinta sekarang ?
Bagaimanakah akhlaknya ?

3. SAUDARA LELAKINYA

Apabila ayahnya sudah tiada, tanggung jawab menjaga kehormatan wanita jatuh pada saudara lelakinya ( Kakak / Paman ) . Jika mereka hanya mementingkan keadaan keluarganya saja, sedangkan adik atau keponakannya di biarkan melenceng dari ajaran Islam. Maka tunggulah tarikan mereka di akhirat kelak.

Duhai LELAKI yg mempunyai saudara perempuan, jangan hanya KAU menjaga amal mu dan melupakan amanah yg lain, karna KAU jg akan pertanggung jawabkan di akhirat kelak.

4. ANAK LELAKINYA

Apabila seorang ANAK LAKI-LAKI tdk menasihati IBUNYA perihal kelakuan yg tdk di benarkan dalam ajaran agama Islam, bila sang Ibu membuat kemungkaran, mengumpat, memfitnah atau menghujat. Maka anak itu akan di tanya dan di mintai pertanggung jawaban di akhirat kelak.

Duhai ANAK LELAKI, sayangilah IBU mu, nasihatilah dia jika bersalah. Karna seorang Ibu jg hanya insan biasa yg tak lepas melakukan dosa . Selamatkanlah dia dari ancaman NERAKA jika tdk, KAU pun akan di tarik menjadi tmn di dalamnya.

Sungguh Allah SWT telah berfirman, ” Wahai Nabi ! Katakanlah kpd istri-istri mu, anak-anak perempuan mu, dan istri-istri orang mukmin,” Hendaklah mereka menutupkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka.” yg demikian itu agar mereka mudah di kenali , sehingga mereka tdk di ganggu. Dan Allah Maha Pengampun , Maha Penyayang. “
( QS.AL-AHZAB : 59 ).

WALLAHU A’LAM BISH SHOWAAB

Tidak ada komentar:

Posting Komentar